• Mardin10 °C
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Kapıkule’de Ramazan Bayramı Yoğunluğu
04 Temmuz 2016 Pazartesi 13:28

Ramazan Bayramı’nı memleklerinde geçirmek isteyen gurbetçiler, çeşitli ülkelerden geldiklerik Kapıkule Sınır Kapısı’ndan Türkiye’ye giriş yapmaya başladı. Kapıkule, yoğun günlerinden birini yaşıyor.Avrupa ülkelerinde yaşayan Türk...

Avrupa ülkelerinde yaşayan Türk işçiler, yıllık izinlerini Türkiye'de geçirmek için yollara çıktı. "Anavatan" özlemiyle binlerce kilometrelik yolculuklarını tamamlayan gurbetçiler, Kapıkule Sınır Kapısı'ndan giriş yapmaya başladı. Fransa'dan Kahramanmaraş'a gelen Mohsin İndi, Fransa'dan 11 yıl aradan sonra ilk defa Türkiye'ye geldiğini belirtirken, Türkiye'ye gelince tüylerinin diken diken olduğunu, bu yıl tatili bayrama denk getirdiğini belirtti.

Bulgaristan'ın Kaptan Anderevo Sınır Kapısı'ndan geçerek Kapıkule Sınır Kapısı'na gelen gurbetçiler, yurda giriş yapmanın mutluluğunu yaşadıklarını ifade ederek, "Belçikadan 'dan geliyoruz, Afyon'a gideceğiz, memleketimde kalacağım. Anavatana gelmek tek kelimeyle süper, tüylerimiz diken diken şu anda." dedi.

Birçok gurbetçi yurda gelmenin hazzını yaşarken en büyük sıkıntıyı özellikle Bulgaristan sınır kapılarında yaşadıklarını belirtti.

Almanya’nın Bielefeld şehrinden gelip Düzce’ye gitmekte olan Serpil Arı, “Yollarda önemli bir sorun yaşamadık. Burada da işlemlerimizi gecikme olmadan gerçekleştirdik. Aşağı yukarı üç buçuk hafta Türkiye’de kalmayı planlıyoruz.” dedi.

Avusturya’dan Ankara’ya gitmek üzere yolan çıkan Fatma Akyol ve ailesi, Kapıkule’de işlemlerini yapmak üzere bir süre beklerken Fatma Akyol, “Türk bayrağını görünce çok duygulandım. Yakınlarımla zaman geçirmek üzere Ramazan Bayramı dolayısıyla ülkeme geldim. Burada bulunmaktan çok mutluyum.” diye konuştu.

Almanya’dan ailesiyle birlikte Türkiye’ye gelen Sami Çam da “Yolculuğumuz iyiydi fakat Bulgaristan’da yeni yolların yapılıyor olmasından dolayı gecikmeli olarak geldik. 1 aylık tatilimizi geçirmek üzere buradan Bartın’a gidiyoruz.” dedi.

Üzeyir Ülger, “Türkiye’ye gelmek üzere yola çıktık fakat bize Slovenya’da vizeyle ilgili sorun çıkardılar. Geri dönüp vize almamızı ve tekrardan geçiş yapmamızı istiyorlar. Bunları devletlerin konsolosluklarına bildirseler daha sorunsuz bir şekilde seyahat edebilirdik. Bunun dışından bir sorun yaşamadan ülkemize geldik. Tatilimizi Ramazan Bayramı’na denk getirerek Yozgat’a gitmek üzere geldik. İnsanın toprağını, memleketini ve ülkesini özlemesi bambaşka bir duygu. Bundan daha güzel bir duygu yoktur herhalde.” ifadelerini kullandı.

Yusuf Taşkent de şunları söyledi: “Hollanda’dan geliyoruz. İzmir’e gideceğiz daha sonra da ailemle bir Türkiye gezisi yapmayı düşünüyoruz. Kendi vatanımızda Ramazan Bayramı’nı geçirmek istiyoruz. Her ne kadar Hollanda’da olanaklarımız daha da iyi olsa insanın vatanında bulunması, bayramını vatanında geçirmesi daha güzel bir duygu.”

Hollanda’dan ailesiyle birlikte Türkiye’ye giriş yapan Selvi Çınar, “1.400 kilometredir araç kullanmaktayım. İnsanın vatanına gelmesi için çekilebilir bir yol. Güzel bir duygu şu anda ülke topraklarında bulunmak. Gurbette Ramazan ayını geçirmek çok daha farklı bir duygu. Alışkın olduğumuz Ramazan günlerini orada yaşayamıyoruz. Burada ezan sesini duymak bize mutluluk veriyor.” diyerek duygularını paylaştı.Cihan CİHAN

Kaynak:
Bu haber toplam 102 defa okunmuştur
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
EKONOMİ
  • AK Parti Mardin İl Başkanı Mehmet Ali Dündar istifa etti
  • Mardin’de velilere çocukları cinsel istismardan koruma eğitimleri verildi
  • Kayyum atanan Artuklu Belediyesi asfaltsız sokak bırakmayacak
  • Midyat emniyeti öğrencilere fotoğraf kursu veriyor
  • "Sosyal Yaşam Evi" vatandaşların beğenisini kazandı
ANKET
Sizce insan en çok hangi durumda en çok ilgilenilen kişi olur?
Tüm Hakları Saklıdır © 1997 - 2017 Midyat Habur | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.